Sommertur lørdag d. 17/6 2017

Turen gik som bekendt til vikingemuseet Trelleborg. I år arrangeret af Kaiser og Niels Ebbe. Det var en dejlig tur med et enkelt stop ved Tissø, hvor nogle fik sig en tiltrængt smøg, og nogle havde også behov for at lænse blæren.

Da vi ankom til museet blev vi mødt af en guide, og først fik vi en lille  rundvisning på selve museet, hvor vi fik vist hvad man har fundet af redskaber og andre rekvisitter fra Harald Blåtands tid. Derefter gik turen ud til ringborgen hvor guiden forklarede om borgen og dens funktion, som man dog ikke er helt sikker på. Man mener dog, at den foruden at være forsvarsværk, også har fungeret som center for skatteopkrævning.

Da der ikke var mere at se på Trelleborg, kørte vi mod Korsør hvor vi skulle spise frokost kl. 14:00. Vi ankom i god tid så der blev tid til lidt udendørs hygge. Det var jo vældigt godt vejr, så en times tid i solen var jo meget rart.

Frokosten bestod af en god sildemad med en øl og et par drammer til (øl til en tier, og en halv fl. snaps 100,-) Herefter fik vi en rigtig god biksemad med spejlæg. Ved halvfire tiden gik turen hjemad. Vi takker Korsør marineforening for god mad og venlig betjening.

På hjemturen havde vi et enkelt stop ved service stationen i Snertinge og landede herhjemme kl. ca. 17:30.

Kurt havde åbnet marinestuen, så her blev også hygget i et par timer. Alt i alt en perfekt dag.

videre til billeder