Marineforeningen Nykøbing Sj. & Odsherred

Bestyrelsens beretning, generalforsamling 2022

Velkommen til generalforsamlingen 2022, som vi heldigvis kan afholde til planlagte tid.

Da det jo ikke er så længe siden sidste års generalforsamling, bliver dette ikke den store afhandling

Den 4. sept. afholdte vi vores årlige fregatskydning med deltagelse fra Holbæk Marineforening.

Igen en god dag startende med morgenmad i stuen inden afgang til skytteforeningen.

Midt i skydningen stod den på frokost bestående, som vanligt, af sild og forloren skildpadde.

Sidste skud, nr. 595, blev ikke overraskende sat af `Nålen`. Han formåede selv at sprænge det krudtkammer, han møjsommeligt havde klargjort og passet på. Efterfølgende blev Niels Ebbe, blandt 10 mulige udtrukket som ny fregatkaptajn. Stort tillykke med det.

Dagen efter, den 5. sept. var tid til afholdelse af den årlige flagdag, hvor vi hædrer danske udsendte.

Det foregik på Marinestation Kongsøre. Steen Leth og undertegnede deltog i dette udmærkede arrangement.

Den 2. okt. startede lørdagsfrokosten op med Jytte og Conny i kabyssen. Tak til disse to piger, men vi andre skal huske at bakke om dette tiltag, hvis det skal fortsætte.

6. okt, fik vi pudset vores messing m.m. Grundet det lave aktivitetsniveau under coronaen, samt vores nye udsugning var tingene ikke så pudsekrævende.

Den 8. okt. var Nykøbing Marineforening vært for efterårets udsatte distriktsmøde. Niels Ebbe havde kreeret en sildemad med efterfølgende brunkål. Herefter afholdtes mødet i god ro og orden.

Fødselsdagsfesten den 16. okt. blev afholdt med kun 16. tilmeldte. En del under det ønskede, men coronaen gjorde nok stadig sin indflydelse.

Med god mad fra Superbrugsen samt efterfølgende lotteri, havde alle en god dag. Tak til alle som sponserede gaver til lotteriet.

Den 12. nov. måtte de slagtede ål i ovnen. 16 medlemmer mødte op til denne aften, med god mad og hygge. Vi håber at det også fremover kan lade sig gøre, at nogle af disse slanke fisk vil lade sig fange, så vi kan erhverve dem til fornuftig pris.

Julefrokosten den 27. nov. havde tiltrukket 27 deltagere. Om det skyldtes de to erfarne kokke, Flemming Bech og Niels Ebbe vides ikke. Men de frembragte en rigtig god frokost til alles fornøjelse. Tak til dem begge.

Året 2021 sluttede med julestue den 18. dec.  Her blev serveret gløgg og æbleskiver til de fremmødte.

Efter nytår startede vi op med medlemsaften den 14. jan. Det var igen lykkedes Lars Pedersen at fremskaffe en portion torsk til fornuftig pris, så også denne aften kunne blive en succes. Jytte og Conny stod igen i kabyssen, og leverede en god gang torsk til alle. Her kan det også fremover blive besværligt at fremskaffe torsk, så måske bliver vi nødt til at ændre på menuen. Men den tid den sorg.

På sidste års sendemandsmøde blev optagelseskravene til foreningen ændret en smule. Det har gjort det nemmere for kvindelige interesserede at blive optaget som fuldgyldige medlemmer. Det har flere heldigvis benyttet sig af.

Det har så, naturligvis, medført lidt ændringer.  Fremover bliver der ikke afholdt MANDEAFTENER, men MEDLEMSMØDER. Ligeledes vil vi også se kvindelige medlemmer her til generalforsamlingen.

Både Jeg og resten af bestyrelsen ser det som en god udvikling.

Sluttelig tak til alle, som bakker op om vores forening, både som medhjælp, men også som deltager af diverse arrangementer.

Tak til bestyrelsen for godt samarbejde gennem dette sære Coronaår.

25-02-2022.

Retur til forside