FREGATSKYDNING 2017

Lørdag d.2. september 2017 afviklede vi den årlige fregatskydning. Dagen startede som sædvanligt med morgenkaffe i marinestuen. 26 medlemmer havde tilmeldt sig til skydningen. I år havde vi inviteret Holbæk marineforening til at deltage i fregatskydningen., og derfra mødte 3 medlemmer, i alt 29 skytter. Efter kaffe og en lille dram, gik turen til skydehuset hvor løjerne startede ved ti-tiden.  enkelte "løsgængere" mødte op for at se på og nyde atmosfæren i skydehuset (læs: Havde en god undskyldning for at smutte hjemmefra og få et par pilsnere i venners lag.)

Der blev brugt  i alt 260 skud. Netop det antal havde Niels Ebbe  gættet på. Ved middagstid var 8 sejl skudt ned, så nu var der kun storsejlet og krudtkammeret tilbage. Så blev der, traditionen tro, serveret lidt sildehalløj efterfulgt af en KÆMPE portion forloren skildpadde. Lækkert tilberedt af SuperBrugsen, hvilket de jo også plejer at slippe virkeligt godt fra.

Stor tak til Nålen for hans arbejde med at udføre den flotte fregat, der bliver så formasteligt skudt i sænk hvert eneste år.

På billedet ses den afgående fregatkaptajn Leon Poulsen gratulerer den nye, Christian Westh med æren for det kommende år.

Sejl Skytte Titel
  1. Store Bramsejl  Kurt Mønsted Jensen Landternegast